Ombudsdienst


Iedere medewerker in het PZ H. Familie probeert u met de beste zorgen te omringen. Toch kan het gebeuren dat uw verwachtingen niet altijd worden beantwoord en dat u een vraag, een probleem of een klacht hebt.U kunt steeds bij elke medewerker van de afdeling uw vraag of klacht formuleren. Indien u samen niet tot een oplossing komt, spreek dan gerust de hoofdverpleegkundige aan. Indien het probleem onopgelost blijft, kunt u bij de interne ombudsvrouw van het ziekenhuis terecht: Mevr. Virginie Meesseman. De ombudsvrouw zal naar u luisteren, uw vragen ernstig nemen en samen met u zoeken naar de beste oplossing. U kunt haar bereiken via de receptie van het ziekenhuis 056/24.52.11 of op het rechtstreeks nummer 056/24.52.04 of via e-mail: virginie.meesseman@pzhfamilie.beDe mogelijkheid bestaat ook om contact op te nemen met de externe ombudsvrouw: Mevr. Inge Decorte. Deze ombudsvrouw is geen personeelslid van het ziekenhuis. U kunt haar bereiken op het nummer: 0474/06.08.77, via brief: Annuntiatenstraat 92, 8000 Brugge of via e-mail: inge.decorte@ombudsfunctieggz.be.Wij luisteren graag naar uw vragen of opmerkingen.


Uw mening telt


We vinden het belangrijk om de mening van de patiënt te kennen over het verblijf in ons ziekenhuis. Daarom organiseren wij periodiek tevredenheidsenquêtes. Uw opmerkingen en suggesties stellen ons immers in staat om, waar nodig, de dienstverlening bij te sturen. Wij waarderen heel sterk uw medewerking. Wilt u uw mening kwijt buiten de periodes waarin we een bevraging organiseren, geef dan gerust een seintje aan de verpleegkundige.

Mensen centraal in zorg